+31610119398

Jouw (huis) stijl

Hoe vaak gebeurt het jou, dat je al na een paar seconden wegklikt van een website of webshop? En belangrijker, wat zorgt ervoor dat je besluit om de winkel daadwerkelijk ‘in te stappen’ en niet meteen rechtsom keert bij de deurIets wat voor mij altijd een grote rol speelt is mijn eerste indruk van de website. Hoe ziet de website eruit en voel ik mij aangesproken om verder te klikken?

De vormgeving van je website, webshop of blog is daarom een krachtig middel van je branding. Aan de basis van deze vormgeving ligt een belangrijk uitgangspunt; je huisstijl, maar wat is nou precies een huisstijl? Huisstijl, ook wel corporate identity, is de basis voor de visuele identiteit van jouw bedrijf of winkel. Je kunt denken aan een naam, logo, kleur, lettertype en beeldmateriaal. Je gebruikt deze grafische elementen in presentaties, briefpapier, visitekaartjes, offertes, facturen, enveloppen, website, emails, bedrijfskleding of op promotiemateriaal. Kort gezegd omvat jouw huisstijl alle herkenbare beeldelementen die terugkomen in al je communicatiemiddelen.

Ieder jaar zijn er weer nieuwe trends voor je huisstijl, lifestyle, mode en interieur. Zoals een nieuw gebruik van kleuren, vormen, lettertypes en lay-outs. Aan mijn klanten vraag ik altijd om wat interieurfoto’s te mailen die zij mooi vinden. Hou je van grijs en minimalistisch? Of juist kleurrijk? Of warme aardetinten? Tot slot laat ik mijn klanten uit een database foto’s selecteren die zij mooi vinden passen bij hun diensten of producten. Op basis hiervan krijg ik een perfect gevoel van de gewenste uitstraling van de website!