+31610119398

Ken je het verhaal van de haas en schildpad? De haas wedt met de schildpad dat hij sneller kan lopen. Het is zonnig en warm. Hoewel de haas snel vertrekt, denkt hij na al die inspanning dat hij best tijd heeft voor een dutje in de zon. De schildpad loopt intussen gestaag door. De haas schrikt wakker en trekt een eindsprint, maar te laat! De schildpad wint de wedstrijd…

Als je meedoet met de marketingrace, omhels je dan je innerlijke schildpad of haas? Schildpadden houden een langzaam tempo aan en hebben een vaste route waar ze liever niet vanaf wijken. Ze kunnen af en toe een nieuwe marketingtechniek toevoegen maar houden zich vooral aan hun beproefde marketingrepetoire. Hazen rennen zo hard als ze kunnen om succes te boeken, als er maar snelheid inzit. Ze houden ervan om de nieuwste marketingtechnieken uit te proberen. Vooral op Facebook & Instagram zijn zo actief, dat het lastig kan zijn om de marketingboodschap te onderscheiden van de marketingruis. Hazen kunnen zo wellicht aandacht krijgen, maar of al deze haast echt tot resultaten leidt?

Een lang verhaal kort: om de marketingrace te winnen moet je de beste eigenschappen van de schildpad en de haas combineren. Een marketingplan gebaseerd op een goede strategie met een haalbaar actieplan in een duurzaam tempo geeft uiteindelijk het beste resultaat!

 

De kracht van storytelling

 

Storytelling wordt in de merkontwikkeling en marketing steeds belangrijker. Het vertaalt merkbeleving naar content en wordt daarom ook wel eens ‘contentmarketing’, ‘branded content’ of ‘brand journalisme’ genoemd. Dit hippe toverwoord is een modern begrip voor het eeuwenoude fenomeen van het vertellen van een verhaal, zowel in woord als beeld.

Storytelling is prikkelend, roept emotie op, is authentiek en persoonlijk. Maar wellicht het belangrijkst is dat storytelling mensen verbindt. De aandachtspanne van de internet gebruikers wordt steeds korter en je moet meer moeite doen om ze te verleiden om je content te lezen. Verhalen laten je verbeeldingskracht opleven. Laat daarom de persoonlijke kant van je bedrijf zien en vertaal deze in een SEO-proof verhaal. Kortom: Stop selling, start telling!

 

Hoe kan ik jou helpen met marketing?

 

  • Ik kan een succesvolle website of webshop voor je bouwen.
  • Ik kan je helpen met de look & feel van je website of webshop.
  • Ik kan promotiemateriaal voor ontwerpen en de teksten voor je schrijven.
  • Ik kan je webteksten (her)schrijven zodat deze beter scoren en aansluiten bij jouw klanten.
  • Ik kan je helpen met SEO voor een hogere score in Google.
  • Ik kan persberichten voor je schrijven en versturen naar media om free publicity te genereren.
  • Ik kan je helpen met je social media.
  • Ik kan je helpen met contentmarketing, bloggen en emailmarketing.

Succesvolle marketing is gebaseerd op een goede marketingstrategie. Ik kan een quickscan maken en in een advies vertalen. Of ik regel het voor je op basis van een maandelijks abonnement. We maken samen een marketing-of PR strategie die past bij jou en jouw bedrijf!