Wist dat de pagina “about me” de meest gelezen van pagina van je website is? Je “over mij” pagina kan meer dan 60% van het totale verkeer van jouw website vertegenwoordigen. Een super belangrijke pagina dus. Klinkt dat gek? Nee hoor, jouw ideale klanten willen gewoon echt weten wie je bent. Als ze op “over mij” pagina klikken, betekent dit dat het leuk vinden wat ze tot nu toe hebben gelezen en dat ze meer willen weten over de ZZP’er die jij bent. Wat betekent dat je meer dan halverwege bent om een nieuwe klant te krijgen.

Waarom is een “over mij” pagina een must have?

  1. Het is de meest gelezen pagina.
  2. Het helpt je een sterk merk te bouwen.
  3. Klanten kopen liever van mensen dan van bedrijven.
  4. Je kunt jezelf positioneren als expert.
  5. Het helpt je connecten met ideale klanten.

Maar de “over mij” pagina is voor de meeste dienstverlenende ondernemers de lastigste pagina om te maken. Je wilt je klanten laten weten dat je echt die professional bent maar je wilt ook niet opscheppen? De beste manier om een overtuigende “over mij” te creëren is door een verhaal te vertellen, ook wel story telling. Niets zo suf als een opgesomd CV lezen van een ZZP’er. Want je wilt de ondernemer achter de dienst leren kennen toch? Een klant van mij, een advocaat, krijgt de meeste nieuwe opdrachten doordat hij op zijn website heeft staan dat hij mede oprichter is van Alpe d’ Huzes. Nooit gedacht dat dat er toe zou doen. Maar het creëert sympathie blijkbaar. Een leuke test: bezoek een aantal pagina’s van andere ondernemers, lees de “over mij” pagina maximaal 1 minuut. Ga dan 1 uur even iets anders doen en bedenk wat je nog hebt onthouden? Ik weet zeker dat het op mijn over mij pagina “iets met Italië” is?

Dan denk je misschien, maar ik wil dat mijn ideale klanten niet onthouden dat ik mede oprichter ben van Alpe d’Huzes maar dat ze mijn vakgebied als advocaat kennen? Ik zeg het vaker: dare to be different. Ten eerste: je moet eerst de interesse wekken om verder te lezen. Ten tweede: als je een advocaat nodig hebt, weet ik zeker dat je dan opeens denkt: “ik las pas ergens over een advocaat die voor Alpe d’Huzes fietste. Hij leek me sympathiek. Hoe heette hij ook al weer? Ik ga hem eens googlen”. Dan is het natuurlijk wel essentieel dat je met je SEO meteen vindbaar bent op advocaat + alpehuzes. (By the way: dat kun je leren in mijn online programma in juni 2020: The SEO Lab ®).

 

Gratis Cheat Sheet

Last but nog least: je schrijft je over mij pagina voor je ideale klant. Je kunt niet iedereen pleasen dus sommige bezoekers zullen je over mij pagina niet interessant vinden en wegklikken. So be it!

Ik heb een ‘Hoe schrijf ik die lastige over mij pagina” cheatsheet voor je gemaakt, zodat het makkelijker voor jou is om jouw over mij pagina te schrijven. Download het gratis en ik wens je heel veel succes met schrijven!